Aktualności

tytulowe

W dniach 10-12 kwietnia na Wydziale Nauk Ścisłych po raz dwunasty odbyła się Konferencja Inżynierii Gier Komputerowych. To trwające trzy dni informatyczne wydarzenie od wielu lat skupia specjalistów i hobbystów z dziedziny szeroko pojętego game developingu. W tym roku dopisali nam zarówno uczestnicy, jak i prelegenci. Szesnastu interesujących prelekcji wysłuchało około stu osób. Zaproszeni przez nas goście mówili między innymi o problemach przy tłumaczeniu gier, o wieloplatformowych grach mobilnych, o grach HTML5 czy też o tym, dlaczego warto jest robić złe gry. 


W ciągu dwóch wykładowych dni, swoim doświadczeniem podzielili się z nami m.in. członkowie Koła Naukowego Twórców Gier „Polygon”, przedstawiciele firm Galante, Ganymede, Enclave Games czy Intel.

Tematy wszystkich wygłoszonych prelekcji można podejrzeć w agendzie na stronie konferencji.

W drugim dniu konferencji odbył się podsumowujący konkurs na najlepszą prelekcję, w którym nagrodę główną zdobył Sos Sosowski za wykład pt. „Rób złe gry!”. Tego dnia odbył się również przygotowany przez Sosa oraz Krzysztofa Kluczka konkurs wiedzy o IT. Ośmiu śmiałków stawiło czoła niebanalnym, szczegółowym pytaniom z różnych obszarów informatyki – poczynając od retro sprzętu, poprzez matematykę do współczesnych gier. W konkursie z liczbą punktów 31 zwyciężył Wulo z Polygonu.

Tego samego wieczora uczestnicy IGK XII wybrali temat na tegoroczne Compo – „Hybrydy gier”. Po zakończeniu dnia drugiego uczestnicy, prelegenci oraz organizatorzy integrowali się na afterparty, które odbyło się w Klubie Studenckim PeHa. Na imprezę przyszło blisko czterdzieści osób, które w świetnej atmosferze przez kilka godzin bawiły się przy dobrej muzyce oraz karaoke.

W tym roku uczestnicy Compo również nie zawiedli. Temat był bardzo interesujący i dał szerokie pole do popisu. Programiści mieli za zadanie połączyć w jedną grę minimum trzy gry zupełnie różnych gatunków. Spośród zgłoszonych dziesięciu drużyn aż dziewięć napisało i zaprezentowało swoje gry niedzielnego wieczoru. Pierwsze miejsce zajął Samotny Krokodyl Sos Rowr ze swoją grą „Crazy Soccar”, w której połączył Fifę, GTA oraz… Farmville. Na drugim miejscu uplasował się zespół P.A.K.A. z hybrydą m.in. Space Invaders i Breakout pod nazwą „Accidental Pixel Saga”. Najniższe miejsce na podium przypadło zespołowi EmiKub, który w grze „Heroes of the Flappy Aliens Saga” połączył chociażby Flappy Birda z Heroes of The Storm.

Zwycięzcy wszystkich konkursów otrzymali nagrody ufundowane przez naszych sponsorów – TP-Link, cdp.pl oraz Helion. W ostatniej chwili Sos Sosowski dorzucił do puli nagród gadżety związane ze swoimi grami.
 

Fotogaleria

 

Foto: Mariusz Baczyński




Foto: Piotr Uziak

Ogłoszenia


Dlaczego warto studiować informatykę?

Wewnątrz biura czterej pracownicy pochyleni nad projektem przy biurku

Informatyka to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin w nauce i technice. Jest podstawą istniejących systemów zarządzania w wielu przedsiębiorstwach. Wykorzystuje najnowsze technologie i wyznacza standardy budowy systemów informatycznych. Informatyka jest obecna w każdym aspekcie naszego życia. 

Zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny wiedzy ciągle jest bardzo wysokie. Po studiach na naszym kierunku nie będziesz musiał długo szukać pracy. Nasi studenci już pod koniec studiów rozpoczynają pracę w dużych firmach z branży IT.

Nasza oferta

Studia pierwszego stopnia (inżynierskie)

Pracownik biurowy pracuje przy komputerze

Studiując na kierunku Informatyka na studiach pierwszego stopnia (studia inżynierskie) można zapoznać się z ogólnymi zagadnieniami dotyczącymi informatyki (zasady budowy współczesnych komputerów i urządzeń z nimi współpracujących, systemy operacyjne, sieci komputerowe i baz danych) oraz można uzyskać wiedzę i umiejętności techniczne z zakresu systemów informatycznych, programowania komputerów i inżynierii oprogramowania.

Można także zdobyć podstawową wiedzę w zakresie grafiki komputerowej, sztucznej inteligencji i komunikacji człowiek-komputer. Zdobyta wiedza umożliwia efektywną pracę w zespołach programistycznych, jako administrator sieci komputerowych oraz projektant i administrator stron WWW. Na naszych studiach można ukończyć specjalizacje:

  • programowanie systemów i baz danych,
  • systemy i sieci komputerowe,
  • grafika komputerowa,
  • mobilne systemy komputerowe.

 

Studia drugiego stopnia (magisterskie)

Pracownik biurowy wykonuje notatkę ołówkiem

Absolwent studiów II stopnia uzyskuje wiedzę i umiejętności z zakresu modelowania i analizy systemów informatycznych, zastosowań informatyki, badań operacyjnych, obliczeń naukowych i metod numerycznych a także poznaje nowoczesne i zaawansowane technologie informatyczne oraz jest przygotowany do pracy w zespołach programistycznych, a także może kierować zespołami programistycznymi.

Potrafi także samodzielnie rozszerzać i uzupełniać swoją wiedzę w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej, podejmować pracę naukową i badawczą - indywidualnie i zespołowo, a także jest przygotowany do podejmowania studiów doktoranckich lub w przyszłości uzupełnić swoją wiedzę na studiów podyplomowych. Prowadzimy specjalizacje:

  • inżynieria systemów bezpieczeństwa komputerowego,
  • projektowanie i eksploatacja systemów informatycznych,
  • sieci komputerowe i systemy rozproszone.