Tekst

Aktualności

logo knp

12 kwietnia 2018 roku odbyło się 1000(b) Seminarium Koła Naukowego Programistów. W trakcie seminarium uczestnicy mogli wysłuchać następujących wystąpień:

  • NoSQL - Cassandra i jej znajomi - Jakub Malinowski
  • Kontrowersje oraz niejasności wokół nazwy "Linux" - Kornel Domeradzki
  • Przegląd serwisów internetowych do rozwiązań IoT - Piotr Graniszewski
  • Komputerki lepsze niż oryginalne Arduino Uno - Hubert Świerczewski
  • Blockchain - zdecentralizowane bazy danych - Kamil Breguła

   W pierwszym wystąpieniu Jakub Malinowski przedstawił na przykładzie tytułowej Cassandry i MongoDB przedstawił koncepcje oraz wady i zalety baz danych typu NoSQL. Następnie, w drugiej części swojego wystąpienia zaprezentował jak korzystać z wcześniej omówionych baz danych.

   Kornel Domeradzki przedstawił wieloletni spór zapoczątkowany przez Richarda Stallmana, dotyczący nazwy Linux. Zaprezentowane zostały argumenty zarówno zwolenników używania nazwy GNU/Linux, jak i drugiej - znacznie liczniejszej - grupy używającej nazwy Linux.

Piotr Graniszewski opowiadał o przeróżnych serwisach internetowych do rozwiązań IoT. Dokładnie omówił ofertę największych graczy na rynku, jak np Amazon, jak również oferty mniej znanych firm. Przedstawione zostały możliwości każdego serwisu, co jako programista dostajemy za darmo, a za co musimy dodatkowo zapłacić.

W następnej prezentacji Hubert Świerczewski omówił różne ciekawe alternatywy dla Arduino Uno. Przedstawił czym wyróżniają się dane urządzenia, jak również jaką kwotę możemy zaoszczędzić decydując się na urządzenie innej firmy. Temat okazał się wyjątkowo na czasie, gdyż właśnie wtedy rok drugi zaczął ćwiczenia z systemów wbudowanych.

Kamil Breguła przedstawił technologię Blockchain od podstaw. Omówił jak wyglądają bloki tworzące Blockchain, w jaki sposób tworzone są nowe bloki i czemu Blockchain jest rozwiązaniem nie tylko innowacyjnym, ale co najważniejsze bezpiecznym.

Wydarzenie stanowiło kontynuację zainaugurowanego w styczniu 2017 roku cyklu seminariów naukowych w Instytucie Informatyki UPH. Polecamy uwadze relacje także z pozostałych wydarzeń cyklu:


Dlaczego warto studiować informatykę?

box 4

Informatyka to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin w nauce i technice. Jest podstawą istniejących systemów zarządzania w wielu przedsiębiorstwach. Wykorzystuje najnowsze technologie i wyznacza standardy budowy systemów informatycznych. Informatyka jest obecna w każdym aspekcie naszego życia. 

Zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny wiedzy ciągle jest bardzo wysokie. Po studiach na naszym kierunku nie będziesz musiał długo szukać pracy. Nasi studenci już pod koniec studiów rozpoczynają pracę w dużych firmach z branży IT.

Nasza oferta

Studia pierwszego stopnia (inżynierskie)

box 1

Studiując na kierunku Informatyka na studiach pierwszego stopnia (studia inżynierskie) można zapoznać się z ogólnymi zagadnieniami dotyczącymi informatyki (zasady budowy współczesnych komputerów i urządzeń z nimi współpracujących, systemy operacyjne, sieci komputerowe i baz danych) oraz można uzyskać wiedzę i umiejętności techniczne z zakresu systemów informatycznych, programowania komputerów i inżynierii oprogramowania.

Można także zdobyć podstawową wiedzę w zakresie grafiki komputerowej, sztucznej inteligencji i komunikacji człowiek-komputer. Zdobyta wiedza umożliwia efektywną pracę w zespołach programistycznych, jako administrator sieci komputerowych oraz projektant i administrator stron WWW. Na naszych studiach można ukończyć specjalizacje:

  • programowanie systemów i baz danych,
  • systemy i sieci komputerowe,
  • grafika komputerowa,
  • mobilne systemy komputerowe.

 

Studia drugiego stopnia (magisterskie)

box 2

Absolwent studiów II stopnia uzyskuje wiedzę i umiejętności z zakresu modelowania i analizy systemów informatycznych, zastosowań informatyki, badań operacyjnych, obliczeń naukowych i metod numerycznych a także poznaje nowoczesne i zaawansowane technologie informatyczne oraz jest przygotowany do pracy w zespołach programistycznych, a także może kierować zespołami programistycznymi.

Potrafi także samodzielnie rozszerzać i uzupełniać swoją wiedzę w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej, podejmować pracę naukową i badawczą - indywidualnie i zespołowo, a także jest przygotowany do podejmowania studiów doktoranckich lub w przyszłości uzupełnić swoją wiedzę na studiów podyplomowych. Prowadzimy specjalizacje:

  • inżynieria systemów bezpieczeństwa komputerowego,
  • projektowanie i eksploatacja systemów informatycznych,
  • sieci komputerowe i systemy rozproszone.

Studia podyplomowe

box 3

Oferujemy studia podyplomowe z zakresu informatyki i zastosowań informatyki.

Oferta dla biznesu

box 5

Instytut Informatyki posiada wykwalifikowaną kadrę doświadczonych pracowników, którzy realizują projekty zarówno badawczo-rozwojowe, ale również prace z zakresu projektowania, programowania i wdrażania rozwiązań informatycznych. Prowadzona jest aktywna współpraca z przemysłem w zakresie wprowadzania innowacyjnych technologii. Zapraszamy do nawiązania współpracy, oferujemy dogodne warunki i terminową realizację zadań.

Obszary działalności badawczo-rozwojowej Instytutu Informatyki UPH w Siedlcach:

  1. Integracja algorytmów sztucznej inteligencji (algorytmy ewolucyjne, konwolucyjne sieci neuronowe, uczenie maszynowe, automaty komórkowe) w rozwiązaniach informatycznych.
  2. Projektowanie i wdrażanie zaawansowanych systemów informatycznych opartych na algorytmach rozpoznawania obrazu (w tym systemy OCR, OMR), klasyfikacji obrazów, detekcji obiektów, cyfrowego przetwarzania obrazów, eksploracja danych.
  3. Optymalizacja zadań złożonych obliczeniowo i ich zrównoleglanie w oparciu o systemy chmurowe oraz procesory graficzne.
  4. Zastosowanie algorytmów planowania (przybliżonych oraz dokładnych) w procesach decyzyjnych wielokryterialnych (w tym problemach NP-trudnych).
  5. Wdrażanie systemów bezpieczeństwa komputerowego, działania audytowe w zakresie bezpieczeństwa komputerowego, implementacja rozwiązań sztucznej inteligencji w istniejących zabezpieczeniach.
  6. Programowanie autonomicznych robotów działających w środowiskach zamkniętych.
  7. Zastosowanie programowalnych układów FPGA w procesach sztucznej inteligencji.
  8. Inżynieria oprogramowania, rozwój oprogramowania.
  9. Symulacja komputerowa, modelowanie matematyczne.